Главная >> Ресурсы >> Журнал "Научные и технические библиотеки"
Автор: Колтер Мэрилен. Cтатьи, опубликованные в журнале "Научные и технические библиотеки", начиная с 2013 г.
Научные и технические библиотеки: Год: 2014, Номер: 08УДК: 37:004
Колтер Мэрилен - Стэнфордский университет (США). Calter Mariellen.
Сведения о данной статье в Google ScholarАннотация: Кратко изложена история возникновения массовых открытых онлайновых курсов в контексте инструментов дистанционного и сетевого образования. Рассмотрено, как университет (в данном случае Стэнфордский) в целом и его библиотеки в частности, интегрируют эти методы в процесс образования. (Оригинал на англ. яз. см.: http://library. ifla.org/160/)
- Show annotation ▼
Paper presented at the session 98 «Agile management: strategies for achieving success in rapidly changing times» held joitly by the sections “Knowledge Management” and “Academic and Research Libraries” of the IFLA World Library and Information Congress (August 17-23, 2013, Singapore). The emergence of the Massively Open Online Course, or MOOC, has been a topic of considerable analysis and discussion in academic circles in recent years, and is not infrequently mentioned as a disruptive technology in higher education. As Stanford University has been prominent in the development of MOOC platforms, both the university as a whole and the Stanford University Libraries have a particular interest in understanding the potential for and impacts of this platform. This paper briefly outlines the emergence of MOOCs within the context of online learning tools and distance learning, looks at how Stanford University as a whole, and the Stanford Libraries in particular, are integrating these technologies in their pedagogy. Original paper is protected by CC V3. (Original in English see at: http://library.ifla.org/160/ )
- Ключевые слова ▼
Mассовые открытые онлайн-курсы, сетевое образование, концепция «перевёрнутого класса», авторское право, библиотека, Стэнфордский университет, MOOCs, online learning, flipped classrooms, copyright, library, Stanford University